czwartek, 29 października 2015

Obsługa informatyczna dla firm

By utrzymać się na rynku, każda firma, bez względu na wielkość i profil działalności, musi być konkurencyjna. W tym celu inwestuje się z reguły w nowoczesne rozwiązania informatyczne, które ułatwiają zarządzanie. To można zagwarantować korzystając z profesjonalnej obsługi informatycznej.
W dzisiejszych czasach, niemal każda firma, która chce nadążyć za dynamiką zmian zachodzących w biznesie, potrzebuje profesjonalnego wsparcia informatycznego. Na rynku istnieje wiele firm oferujących fachową obsługę informatyczną. By przedsiębiorstwo mogło być konkurencyjne, musi korzystać z rozwiązań dopasowanych do swojej wielkości i profilu działalności. Dotyczy to zarówno mikro, małych i dużych przedsiębiorstw. Firmy świadczące kompleksowe usługi informatyczne oferują nowoczesne systemy IT, chociażby takie, jak systemy ERP, które wspierają zarządzanie oraz zapewniają funkcjonalne narzędzia, o których więcej można dowiedzieć się na stronie: http://www.gecos.pl/comarch-erp-xl.php
Obsługa informatyczna to jednak nie tylko sprzedaż oprogramowania, ale także świadczenie szeregu dodatkowych usług: analizy przedwdrożeniowej, implementacji konkretnych systemów czy obsługi serwisowej oraz doradztwa w zakresie wyboru odpowiedniej infrastruktury sprzętowej, (łącznie z jej sprzedażą i serwisowaniem).

Korzyści płynące z profesjonalnej obsługi informatycznej
Przedsiębiorcy współpracujący z firmami świadczącymi powyższe usługi wiedzą, jak wiele korzyści przynosi taka współpraca. Po pierwsze, jest to wybranie odpowiednich rozwiązań adekwatnych do potrzeb i możliwości danej firmy. Po drugie, firma informatyczna dba o bezpieczeństwo danych i procesów, co bezpośrednio przekłada się na pozycję klienta na rynku, ponieważ sukces zależy przede wszystkim od jego zasobów. Po trzecie, przedsiębiorca oszczędza czas, gdyż proponowane rozwiązania mają za zadanie usprawnienie pracy w przedsiębiorstwie. Kolejną zaletą jest fakt, że klient jest zawsze na bieżąco, dzięki najnowszej wersji oprogramowania i sprzętu. Obsługa informatyczna dla firm daje same korzyści, co pozwala klientowi skupić się na rozwoju swojego biznesu.
Oprogramowanie
W ofercie firm zajmujących się obsługą informatyczną, przedsiębiorca znajdzie przede wszystkim systemy IT, w tym systemy klasy ERP, ułatwiające zarządzanie przedsiębiorstwem. System ERP (Enterprise Resource Planning, czyli Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa), to zintegrowane oprogramowanie, wspierające zarządzanie działalnością firmy na różnych płaszczyznach, na przykład zarządzanie produkcją, zasobami ludzkimi, zapasami magazynowymi czy rozliczanie środków finansowych lub prowadzenie rachunkowości, etc. Klient może zainstalować oprogramowanie na własnych serwerach albo korzystać z niego w chmurze, bez ponoszenia kosztów na serwery, licencje i usługi z tym związane.
Każda firma, bez względu na swoją wielkość, skalę działania czy rodzaj prowadzonej działalności znajdzie wśród systemów ERP coś odpowiedniego do swoich potrzeb:
Comarch ERP XL
To zintegrowany system do obsługi dużych i średnich przedsiębiorstw usługowych, handlowych i produkcyjnych. Jest najczęściej wybieranym systemem klasy ERP w Polsce (korzysta z niego już ponad 4000 firm). Integruje wszystkie obszary działania w jedno narzędzie informatyczne i pozwala na korzystanie z najnowszych form handlu elektronicznego; współpracuje z rozwiązaniami mobilnymi skierowanymi do sieci sprzedaży detalicznej; umożliwia także współpracę z aplikacjami zewnętrznymi, w tym pakietem Microsoft Office; gwarantuje bezpieczeństwo danych poprzez powiązanie z aplikacją backupową iBard24.
Comarch ERP ALTUM
System przeznaczony dla średnich i dużych przedsiębiorstw handlowych, usługowych i sieci handlowych. To, co go wyróżnia to wysoki stopień automatyzacji obejmujący swym zakresem handel, logistykę, finanse, księgowość i zarządzanie kontaktami z klientami. Wyposażony w narzędzia analityczne do tworzenia raportów i analiz; możliwość integracji z innymi systemami, w tym e-commerce i mobilnymi; jest to wsparcie dla formatów elektronicznej wymiany danych (EDI).
Comarch ERP OPTIMA
To oprogramowanie służące do obsługi małych i średnich przedsiębiorstw z każdej branży, jedno z najchętniej wybieranych przez klientów (aktualnie korzysta z niego ok. 50 000 firm). System zapewnia pełną integrację pomiędzy obszarami wspierającymi księgowość, logistykę, kadry i płace bez konieczności importu i eksportu danych czy ich synchronizacji oraz daje możliwość importu i eksportu danych bezpośrednio do MS Office Excel lub Open Office Calc. Posiada funkcję e-deklaracji podatkowych i wbudowany mechanizm automatycznego wykonywania kopii zapasowej bazy danych na bezpieczne serwery.
Comarch ERP MOBILE
To system, z którego można korzystać na urządzeniach mobilnych, czyli tabletach i smartfonach wyposażonych w system operacyjny Android. Aplikacje dostępne w ramach systemu, wspierają kluczowe obszary firmy, czyli sprzedaż, magazyn, backup danych i analizy. Dostępne są następujące aplikacje: dla kierownika sprzedaży, sprzedaż, business intelligence, magazyn, e-pracownik.
Innym, coraz bardziej powszechnym rozwiązaniem, jakie oferuje obsługa informatyczna, jest Microsoft Office 365. Jest to usługa, w ramach której przedsiębiorca zyskuje dostęp do zintegrowanego pakietu narzędzi biurowych z rodziny Office i usług dodatkowych w ramach chmury. Więcej na jej temat można przeczytać tu: http://poznajoffice365.pl/
Usługi
W ramach usług świadczonych przez firmy informatyczne da się wyróżnić następujące:
analiza przedwdrożeniowa
Ponieważ istotą systemu typu ERP jest nie tyle jego wdrożenie, co rezultat, czyli efektywne wsparcie aktywności zarządczych, to analiza przedwdrożeniowa jest jednym z ważniejszych elementów całego procesu. Dzięki dobrze przeprowadzonej analizie przedsiębiorca otrzymuje w pełni funkcjonalny system, który odpowiada potrzebom jego przedsiębiorstwa.
wdrożenia systemów
Wdrożenie systemu składa się z kliku etapów, tj.: prac technicznych, konfiguracji systemu, migracji danych klienta, szkoleń dla osób, które będą korzystały z sytemu, migracji danych szybko zmieniających się i bezpośredniej asysty powdrożeniowej.
opieka serwisowa
Jest to usługa polegająca na tzw. asyście technicznej, która obejmuje pomoc w pracy z systemem, instalację rozszerzeń i aktualizacji, szkolenia i doradztwo.
rozwój systemów
Usługa ta polega na wdrożeniu nowych i rozszerzaniu istniejących modułów oraz powiązaniu systemu z innymi aplikacjami.
outsourcing IT
Obsługa informatyczna dla firm polega także na doradztwie w zakresie wyboru sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych, ich serwisie, zarządzaniu sieciami i wielu innych.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...