poniedziałek, 3 września 2012

Skuteczna reklama musi mieć rozmach. Jak się zareklamować tanio i skutecznie.

Całkiem niedawno rozmawiałem sobie z kol. Mariuszem na temat reklamy jego korepetycji z historii. Co jak co jest to 'produkt' dość niszowy, znacznie łatwiej jest rozkleić kilkadziesiąt ogłoszeń i sprzedać np. telewizor niż przy tej samej ilości ulotek zaoferować tak niszową usługę jak korepetycje z historii.


Napisałem koledze, że 100 ogłoszeń to jest dla mnie dokładnie tyle co nic. Jaki jest cykl życia tych ogłoszeń - to kolejne pytanie! Przypuszczam, że większość z nich zostanie zerwana w dzień powieszenia, a w moich okolicach całkiem prawdopodobne jest wejście z konflikt ze strażą miejską i rożnymi administratorami nieruchomości, jeśli zdecydowaliśmy się reklamować 'na wariata'.

Kolega mieszka w mieście 30-tysięcznym. Według mnie na takie miasto powinno iść 10000 ulotek, chociażby czarno białych na papierze zwykłym, pierwszym rzutem 2500-5000 pozostawionych legalnie w lokalizacjach premium. Reszta powrzucana do skrzynek, przynajmniej w 'lepszych' dzielnicach/osiedlach.

Rzuciłem przykład kolegi, ale wielu z was ma inne pomysły na biznes, własne sklepiki, usługi. Chciałbym was tu nieco ocucić jeśli zakładacie/założyliście biznes i myślicie, że kilkadziesiąt starannie wycyzelowanych i wydrukowanych w domu reklam sprawi, że biznes wystartuje jak rakieta.

Aby wystartować ze zwykłym stacjonarnym sklepikiem specjalistycznym w takim miasteczku jak mieszka kolega trzeba na pierwszy ogień puścić min. 10 tysięcy ulotek (lub analogiczną reklamę jeśli chodzi o nakład), których koszt w najtańszej edycji to ok. 300 zł + koszty dystrybucji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...