poniedziałek, 3 września 2012

Skuteczna reklama musi mieć rozmach. Jak się zareklamować tanio i skutecznie.

Całkiem niedawno rozmawiałem sobie z kol. Mariuszem na temat reklamy jego korepetycji z historii. Co jak co jest to 'produkt' dość niszowy, znacznie łatwiej jest rozkleić kilkadziesiąt ogłoszeń i sprzedać np. telewizor niż przy tej samej ilości ulotek zaoferować tak niszową usługę jak korepetycje z historii.


Napisałem koledze, że 100 ogłoszeń to jest dla mnie dokładnie tyle co nic. Jaki jest cykl życia tych ogłoszeń - to kolejne pytanie! Przypuszczam, że większość z nich zostanie zerwana w dzień powieszenia, a w moich okolicach całkiem prawdopodobne jest wejście z konflikt ze strażą miejską i rożnymi administratorami nieruchomości, jeśli zdecydowaliśmy się reklamować 'na wariata'.

Kolega mieszka w mieście 30-tysięcznym. Według mnie na takie miasto powinno iść 10000 ulotek, chociażby czarno białych na papierze zwykłym, pierwszym rzutem 2500-5000 pozostawionych legalnie w lokalizacjach premium. Reszta powrzucana do skrzynek, przynajmniej w 'lepszych' dzielnicach/osiedlach.

Rzuciłem przykład kolegi, ale wielu z was ma inne pomysły na biznes, własne sklepiki, usługi. Chciałbym was tu nieco ocucić jeśli zakładacie/założyliście biznes i myślicie, że kilkadziesiąt starannie wycyzelowanych i wydrukowanych w domu reklam sprawi, że biznes wystartuje jak rakieta.

Aby wystartować ze zwykłym stacjonarnym sklepikiem specjalistycznym w takim miasteczku jak mieszka kolega trzeba na pierwszy ogień puścić min. 10 tysięcy ulotek (lub analogiczną reklamę jeśli chodzi o nakład), których koszt w najtańszej edycji to ok. 300 zł + koszty dystrybucji.

4 komentarze:

  1. Tia... promocja nowego biznesu spędza mi sen z powiek. A przede wszystkim jego koszty, bo startuję z biznesem którego nie rozreklamuję przez roznoszenie ulotek, to biznes internetowy - a więc inny niż lokalny target. Warto uświadamiać żółtodziobów, tej części budżetu nie da rady przeszacować :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podaj linka, o ile twój biznes nie jest jeszcze w fazie tajnych przygotowań

      Usuń
  2. Czy ulotki są skuteczne? Kiedyś sama je rozdawałam przez parę dni, sama otrzymanie zazwyczaj wyrzucam (chyba że to ulotka restauracji, ale szkoły policealne czy bankowe wywalam od razu)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy reklama w internecie jest skuteczna?

      czy telefony telemarketingowe są skuteczne?

      co jest skuteczne? :)

      Usuń

Drodzy czytelnicy! Informuję, że wszelkie nieuzgodnione ze mną przekazy reklamowe i linki w komentarzach są od razu kasowane.

W celu wykupienia reklamy lub linków (w korzystnej cenie) proszę o skontaktowanie się na e-mail: LinuxEurope@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...